Peste 80 de controlori pot bate oricând la uşa omului de afaceri

Peste 80 de controlori pot bate oricând la uşa omului de afaceri România se numără printre economiile în care statul poate interveni oricând în mediul privat, dar acest lucru nu ar fi, din punctul nostru de vedere, nici bine, nici rău. Ceea ce este incorect constă în...

La sesizarea FSLI Mures, Curtea Constitutionala a Romaniei a hotarat ca sporul de predare simultana se plateste si la gimnaziu Friday, February 10, 2012 2:39 PM

In procesul intentat de FSLI Mures, avand ca obiect obligarea Scolii Generale Ceuasu de Campie la plata sporului de predare simultana la gimnaziu pentru dna Laszlo Ildiko, a fost sesizata Curtea Constitutionala a Romaniei in legatura cu neconstitutionalitatea textului...

Administraţia AGENTIEI NATIONALE de RESA ,, AGERPRES” se răzbună pe angajaţii care au câştigat procese în instanţă

Administraţia ANP AGERPRES se răzbună pe angajaţii care au câştigat procese în instanţă postat de www.mediasind.ro Nemulţumit de faptul că unii angajaţi ai ANP AGERPRES au obţinut în instanţă hotărâri definitive şi irevocabile prin acţiunea formulată de către...

Autorităţile nu deblochoază circulaţia decât la presiunea transportatorilor că vor declanşa proteste

La adapostul „colaborarii” cu transportatorii, autoritatile au paralizat înca 5 zile transportul rutier de marfuri şi de pasageri. Participanţii la trafic, din România, au avut parte de cea mai proastă intervenţie a autorităţilor din ultimii 20 de ani. În schimbul...

ANAT sprijină pasagerii care au achiziţionat bilete pentru cursele MALEV

ANAT ÎN SPRIJINUL PASAGERILOR CARE AU ACHIZITIONAT BILETE PENTRU CURSELE MALEV In data de 3 februarie 2012 compania MALEV a decis SUSPENDAREA PE TERMEN NELIMITAT A TUTUROR ZBORURILOR COMERCIALE pe care le opera. Urmare acestei decizii, foarte multi pasageri din...

Primul charter marca TUI cu plecare din România, un produs NOVA Travel în colaborae cu TUI Turcia şi Pegasus Airline

Primul charter marca TUI cu plecare din Romania - un produs NOVA Travel in colaborare cu TUI Turcia si Pegasus Airline - In 2011 Grupul Eurolines si-a indeplinit strategia de business propusa, aceea de a aduce pe piata romaneasca cel mai important jucator mondial din...

ANAT sprijină pasagerii care au achiziţionat bilete pentru cursele MALEV

de | feb. 9, 2012 | Turism

ANAT ÎN SPRIJINUL PASAGERILOR CARE AU ACHIZITIONAT BILETE PENTRU CURSELE MALEV
In data de 3 februarie 2012 compania MALEV a decis SUSPENDAREA PE TERMEN NELIMITAT A TUTUROR ZBORURILOR COMERCIALE pe care le opera.
Urmare acestei decizii, foarte multi pasageri din Romania si din intreaga lume au fost pusi in situatia extrem de neplacuta de a nu mai efectua calatoriile pentru care si-au platit biletele pe cursele MALEV si totodata de a nu li se restitui contravaloarea acestora.
Avand in vedere ca cea mai mare parte a biletelor de avion pentru cursele MALEV au fost achizitionate in toata lumea, inclusiv in Romania de la agentiile de turism acreditate IATA pentru vanzari bilete de avion, ANAT s-a implicat si se implica activ in a gasi cele mai bune si mai rapide solutii de rambursare a contravalorii biletelor MALEV nefolosite, pentru a apara astfel drepturile pasagerilor si clientilor nostri care au achizitionat aceste bilete prin intermediul agentiilor membre ANAT.
In acest sens, ANAT a transmis deja solicitari catre IATA si MALEV pentru a permite restituirea prin intermediul agentiilor de turism acreditate a contravalorii biletelor de avion neutilizate de catre pasagerii romani.
ANAT solicita sprijinul autoritatilor romane in acest demers si asigura pasagerii ca agentiile de turism ANAT vor face tot ceea ce le sta in putinta spre a fi in masura sa isi sprijine clientii si in aceste momente dificile.
Inca de la anuntarea suspendarii zborurilor MALEV, toti pasagerii afectati de anularea zborurilor MALEV au fost asistati de agentii de turism consultanti atat in efectuarea de noi rezervari si cumparari de bilete, pe curse ale altor companii aeriene, in situatia in care pasagerii accepta sa mai calatoreasca, cat si in depunerea documentelor necesare solicitarii de restituiri pentru biletele MALEV neutilizate.
Pentru a evita eventualele interpretari neconforme cu reglemetarile internationale, ANAT informeaza ca: Biletele de avion achizitionate de pasageri de la agentiile de turism sunt proprietatea companiilor aeriene, AU FOST SI SUNT PLATITE OBLIGATORIU DE CATRE ACESTEA , IN TERMEN DE 15 ZILE DE LA EMITERE, CATRE IATA/BSP – International Air Transport Association, organism international neguvernamental ce reprezinta si sustine prin activitatea sa permanenta companiile aeriene.Agentiile de turism nu au posibilitatea de a retine contravaloarea biletelor de avion emise, chiar daca au aflat despre incetarea zborurilor unei companii aeriene, fiind obligate sa plateasca contravaloarea acestora catre IATA in termenele specificate. In caz contrar, ele risca anularea acreditarii si sunt eliminate din sistemul international de emitere bilete de avion.

v In aceste conditii, agentiile de turism nu sunt in masura sa returneze contravaloarea biletelor de avion achitate de pasageri pentru cursele operate de Malev catre aceia care le-au achitat decat in situatia in care IATA si compania Malev permit oficial agentiilor sa faca aceste restituiri.
Pana in acest moment, IATA si MALEV ne-au informat ca vor face restituirea unei anumite parti a contravalorii biletului, dupa analiza listei cu cereri de rambursare ce vor fi primite de la toate agentiile de turism din lume, liste care trebuie trimise la IATA nu mai tarziu de 2 MARTIE 2012, fara posibilitatea de prelungire.
ANAT va depune toate diligentele posibile astfel incat valoarea restituita sa fie cat mai apropiata de valoarea integrala a biletului platit de catre pasager.
Atragem atentia ca ANAT alaturi de ECTAA (Asociatia Europeana a Agentiilor de Turism si a Turoperatorilor), organizatia europeana de profil din care facem parte, a sustinut si sustine in continuare necesitatea obligarii companiilor aeriene de a se asigura pentru situatiile de insolventa/faliment pentru a oferi protectie pasagerilor, asa precum turoperatorii sunt asigurati in astfel de situatii conform Directivei Europene 90/314/CEE privind pachetele de servicii pentru calatorii, vacante si circuite, pentru a asigura protectia completa a banilor avansati de pasageri pentru biletele de avion./Maria Schifirneţ/